maandag 29 augustus 2011

Bijgeloof spreuken en wijsheden


Bijgeloof is de religie van de zwakke geest. E.Burke


Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk. W.van Broeckhoven

Ik geloof niet dat een hoefijzer geluk brengt. Men heeft mij immers gezegd dat het ook geluk brengt als je er
niet in gelooft. W.van Broeckhoven

Het ergste bijgeloof: zijn eigen bijgeloof voor het beste houden. G.Lessing

Zo erg leeft bijgeloof nu ook weer niet. Ik heb nog nooit iemand geweten die zijn dertiende maand weigerde.
F.Muliar

De enige remedie tegen bijgeloof is wetenschap. H.T.Buckle

De bijgelovige timmerman hield bij alles wat hij deed hout vast. Guy Mortier

"Gelooft u dat trouwen op een vrijdag ongeluk brengt ?" - "Natuurlijk, waarom zou vrijdag een uitzondering
zijn?" W.van Broeckhoven

Het geheim van het bijgeloof omtrent het met dertien aan tafel zitten is, dat de meeste mensen maar twaalf
vorken en messen hebben. G.S.Petrie

Sommige mensen zijn zo bijgelovig dat ze hun dertiende maand zouden weigeren. Verhoye

Vandaag ben ik niet bijgelovig, zou het helpen?

"Ik zou die job aanvaarden, ware het niet dat ik bijgelovig was" - "Goed, dan zullen we je geen dertiende
maand geven"

Bijgeloof verbindt oorzaak en gevolg op een manier die alle logica tart en die zich niet objectief laat bewijzen.
L.Ashley

Bijgeloof is de religie van de zwakke geesten.




>

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

SVN Nieuws

back to top