maandag 29 augustus 2011

Dromen wijsheden en spreuken




Als bedriegers dromen zijn hun dromen werkelijkheid. Kadé Bruin


De geliefde van een ander verlangen, is inbreken in de droom van een vreemde.
Trapido

Grote dromers doen nadenken. Grote denkers doen dromen.
Scutenaire

Een boer die droomt, maakt zich schuldig aan boerenbedrog.

Zij: "Ik heb vannacht heerlijk gedroomd." - Hij: "Wat droomde je dan al zoal?" - Zij: "Ik droomde dat ik jouw secretaresse was."

Neem je dromen mee de dag in.

Vertel me niet wat je vorige nacht hebt gedroomd, want ik heb Freud gelezen.
Adams

Als je droomt van een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt van reizen, reis je al.
Marek Halter

Dromen is erg belangrijk. Je kunt alleen iets realiseren als je je er een voorstelling kunt van maken.
George Lucas

Wie droomt, vermengt zich met de lucht.
Schéhadé

Wie te lang blijft dromen, gaat op zijn schaduw lijken.
India

Dromen: psychische stoelgang.
Johan Daisne

Dromen worden soms waar, te waar om mooi te zijn.


Jij ziet de dingen en zegt: Waarom? Ik droom de dingen en zeg: Waarom niet?
Bernhard Shaw

Waar je van droomt, daar kun je niet van wakker liggen.
Bronzwaar

Als u wilt dat uw dromen werkelijkheid worden, word dan wakker.
P.Theys

Als u wilt dat uw dromen uitkomen, ga dan niet slapen.
Jiddisch

Dromen zijn vrijetijdsbesteding van de hersens.
R.Lembke

Wie verschil maakt tussen droom en werkelijkheid is nog niet voldoende wakker geworden.
Buddingh

Dromen zijn zo mooi, waarom zouden we ze verwezenlijken?

Dromen zijn gedachten, gek geworden in de netten van de verbeelding.
Young

Ik droomde van de werkelijkheid. Wat een opluchting om wakker te worden.
S.Jezry Lec

De dromen van de kat zijn met muizen gevuld.
Arabisch

Iedere droom die werkelijkheid wordt, is een droom die sterft.
De Vogué

De droom is een schacht die onder de werkelijkheid doorloopt.
Reverdy

Een droom die werkelijkheid wordt, vervloeit als water tussen de vingers.
Elsschot

Als de enige plaats waar ik je kon zien mijn dromen was, zou ik eeuwig slapen.

Zadel je dromen voor je ze berijdt.
M.Webb

Dromen zijn de illustraties van het boek dat je ziel over je schrijft.
Norman

Een wereld waarin van een betere kan gedroomd worden, is de slechtste nog niet.
De Valckenaere

Al de dingen die je vergeten bent, roepen om hulp in je dromen.
Canetti

Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn. J.Cocteau

Komt eindelijk je droom uit, brengt de wekker je weer terug in de realiteit.

Al lacht men op dertig met de droombeelden van twintig; rond de veertig ervaart men hoe onuitwisbaar zij hun stempel op ons leven hebben gedrukt.
J.De Valckenaere

Alle aards geluk berust op een compromis tussen droom en werkelijkheid.
M.Prévost

Het geluk is gemaakt van heel veel droom en een beetje werkelijkheid.
R.de Masny

Het leven is als een droom; laat me dus slapen.
Hebreeuws

Om u te verzoenen met uw lot hebt u soms niets anders nodig dan een benarde droom.
Michel Simon

We moeten onze kinderen leren dromen met hun ogen open.
H.Edwards

Hij die slaapt, is onbereikbaar; hij die droomt, bezit het onbereikbare.
M.Gijsen

Ik geloof dromen eerder dan statistieken.
W.Saroyan

Het vers valt niet ver van de droom.
K.Jonckheere

De werkelijkheid voor dromen nemen is nog veel gevaarlijker.
Olaerts

Wie in de wolken leeft, loopt het gevaar dat hij afdrijft.
F.J.

Eenmaal de ogen geopend, lijkt de wereld wel een droom.




</

1 opmerking:

  1. Ik ben zo blij dat ik de juiste beslissing heb genomen toen ik me tot Osasco-Temple wendde, die me hielp mijn ex terug te krijgen door hem een liefdesbetovering te geven. Een van de beste beslissingen die ik ooit heb genomen was om contact op te nemen met Osasco-Temple om me te helpen mijn geliefde terug te krijgen. Ik was een leven vol geluk nadat ik contact had opgenomen met Osasco-Temple, want niet alleen bracht hij me zijn geliefde niet, maar hij werd ook verliefd op zichzelf, meer uniek en uitstekend. Als je je relatie wat meer liefde en aandacht wilt geven, neem dan contact op met Osasco-Temple via e-mailadres [ osascotemple@gmail.com ] en wees blij, net als ik, dankzij Osasco-Temple voor je geweldige werk.

    BeantwoordenVerwijderen

SVN Nieuws

back to top