maandag 5 september 2011

Stan Rams qoutes en poezie







Heal the children


Can you play as hearts cry
feeling hope and yoy
till the morning has come
that they die


She struggled in the valley
as blind as one can be
swimming in a sea of fears
talking to the treas

Brothas sistas
hide all day and night
delete the lonlyness and pain
in the super go go train

In the silence lies
the secret of all secrets
so shut your mouth
and feel to understand


Climb the rose mountain
open the gates of your heart
play with the angels
fill the world with love

Mammy playes with dimes
dressed so well and fine
eating grapes of pleasure
in the gardens of delight

Daddy s counting stars
waiting or a miracle
fighting with a shadow
made of prayers and ice

Climb the rose mountain
open the gates of paradise
dance with the angels
fill the world with yoy

Sista don t you cry
the future is a surprise
share your candy and balloons
with the lords in your room

Brotha don t you cry
sail the seas of love
fill the sky with peace
dont blame the world
for the wars they fight

Climb the rose mountain
open the gates of paradise
dance with the angels
fill the world with love


Brothas sistas
sail away in the moonlight
heal the children of the night
with your lovely smile

Stan Rams



Een woord

Haar handen laten een laatste teken
in schaduwen die zich speels
vlechten in klinkers muren,
het enige licht streelt
als tussen voegen
werpt een zin
zich binnen


loop door de dromen deur
nader tot je muzen
in het woordloos paradijs
maar schrik niet,
voel blijf

hoezeer je ook verlangt
te zijn
spreek slechts een woord
een woord van liefde
om onsterfelijk
te zijn

Stan Rams


Alles komt goed en als het niet goed komt dan vergaat de wereld nog lang niet.

Dromen zijn lekker om te dromen, de zin van het leven is te leren dromen.

Kunst is alles dat een mens maakt of schept dat een kunstenaar doet voorstellen.

Kunst is een zegen, de kunst om van het leven een kunst te maken.

Euro:Europees uitmuntend ranzig opmaakmiddel.

Eurites: Eurokoorst , besmettelijke ziekte die je beurs aantast

Passie: het verlangen naar waar je hart van overloopt totdat je er genoeg van hebt.

De ware liefde is er een uit velen, die je nooit meer doet vervelen.

Eenmaal liefhebben vraagt om meer want als je eenmaal van iemand houd vergeet je hem of haar nooit meer.

Liefde is je laatste sigaret delen met je geliefde, geven wat je zelf graag houd en nemen wat een ander voor je over heeft, liefde is oneindig, een liefdevolle daad maar meestal van korte duur.

Overal waar te voor staat is teveel behalve bij tevreden en bij "lief".

Vrede op aarde is goed mogelijk als de wereld slaapt.Vrede op aarde is mogelijk
als de wereld wakker word, vrede houd op waar de mens ruzie om maakt, ruzie houd op waar liefde overwint.

Geloof is het gevoel dat alle kennis overstijgt waar je je aan overgeeft,wat mensen ook geloven, elk mens gelooft wel ergens in.

Geloven is alles wat je voelt en denkt dat je niet met honderd procent zekerheid kunt weten.

Als God niet zou bestaan, zouden wij niet kunnen geloven dat hij niet bestaat.

Het leven is meer dan wat mensen geloven en nalaten uit geloof doen.

Leuk,wat mensen leuk vinden, vinden mensen leuk om te delen, wat minder prettig
is daar zwijgt men doodleuk over.

Stan Rams


Mijn Alles

Alles dat ik doe
doe ik voor jou

Alles dat ik geef
geef ik aan jou

Alles dat ik laat
laat ik voor jou

Alles dat mij lief is
heb ik lief omwille van jou

Waarheen je ook gaat
ik zal je trouw volgen

Waarheen de weg ook gaat
ik zal bij je blijven

door goede tijden
en slechte tijden

heel mijn leven
tot in de dood

zo ben ik gelukkig
omdat ik voor altijd
van je hou

Stan Rams


Highest Aim of Mankind

After the bitter tears
heaven again washed away
the blood coloured earth.

Heaven smiles again
giving us all a new chance
to fulfill our highest aim within
each days new rebirth.

To open hearts to love
and peace
as blessed we shall be
in the name off
the Spring of Light
and Peace
off us all.


Engelen


Zij die stralen lichten
Je behoeden
Waartoe God hen heeft
bestemd
zonder dat je hen ooit
ziet of kent

Stan Rams


Wind

Waardoor ruisen de bladeren
reizen de wolken
zweven de vogels
ademt de mens
mee in en uit


Stan Rams



Geloof

Wat maakt
in ontdekken
van al dat leeft
doet geven
in jou en mij
creƫert

Stan Rams


Johan Sebastian Bach


Hem gegeven
alle zegen over schone toetsen
die het hart harder doen slaan
leeft hij door de eeuwigheid
gedragen in Zijn glorie
en Zijn naam

Stan Rams


Ster

een ster is geboren
sluit je ogen
doe een wens
voel een licht
geboren in je hart

Stan Rams


Verliefd verdwaald bevrijd


Mijn lief, je liet me zweven
zo hoog in de wolken
als het kon

verliefd verdwaald verdwenen
achter de zon ....

tot in liefde gedragen
het licht weer schijnt
en we wij de weg
weervinden

vrij van de last
van het verleden
om vrij en gelukkig
met elkaar te zijn

Stan Rams


The Sound of Love


In the silence
of the morning
there is a sound
that goes from north
to south and all
the world around

through winters
peaceful white
all trough time
when ever we mourn
or celebrate life

as teardrops fall
in mild autums rains
and wind lifts
leavfes gently
in rainbows sky

there is nohting
more to be more
grateful for

then feeling
the sound of love
in the tragedies
of life


Stan Rams


There is a sign in the world (lied)

There is a sign in the world
that everyone needs and the sign
that we need is Love

No more war no more pain
but love for everyone
that is what we need

There is a sign in the world
that everyone needs
and the sign that we need is peace


No more war no more pain
but peace for everyone that
is what we need


There is a sign in the world
that everyone needs and the sign
that we need is Love

There is a sign in the world
that everyone needs
and the sign that we need is peace

2 times


Stan Rams


Zonnebloem

In mijn tuin staat
met wel duizend zaadjes in de kop
een hele mooie zonnebloem.

Als toch elk zaadje
van die bloem een duizendje
was kon ik veel leuke
dingen doen.

Maar als ik echt goed kijk
voel ik me pas rijk
als er geen geld kleeft
aan al dat bloeit en leeft.

Zonder een cent voel ik me
sterk en kan ik er weer
tegenaan.

dan lacht de zonnebloem mij
tussen al die bloempjes
weer zo liefjes aan.

Stan Rams



Tags

Selectie van gedichten Liedjes en uitspraken Stan Rams

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

SVN Nieuws

back to top